Veelgestelde vragen (FAQ)

Op deze pagina vindt je verwijzingen naar veelgestelde vragen over diverse onderwerpen op parktivoli.nl.

Mocht het antwoord op je vraag er niet tussen staan, neem dan contact met ons op via info@parktivoli.nl of 024-6844444

Of zoek op onze website

Wat wil je van ons weten?

Iedere persoon van 2 jaar en ouder moet entreegeld betalen om het park te betreden. Kinderen onder de 2 jaar hebben gratis entree. Kijk hier voor meer informatie over de entreeprijzen. 

Toegangskaarten voor Amusementspark Tivoli zijn verkrijgbaar aan de kassa van het park en via onze online ticket pagina. 

De tickets voor Amusementspark Tivoli zijn alleen geldig op de dag van afgifte of de datum die op de toegangskaart staat vermeld. 

Indien de geldigheidsdatum of -periode is verlopen, is het niet mogelijk deze te verlengen of aan te passen.

Ja, online tickets zijn te scannen van een mobiele telefoon of tablet, mits het beeldscherm in tact is en de barcode duidelijk zichtbaar is.
Tip: zet de helderheid van de telefoon of tablet zo hoog mogelijk en vergroot de QR-code om deze makkelijk te laten scannen. 

De online tickets op datum zijn alleen geldig op de datum waarvoor u tickets heeft gekocht. Het is niet mogelijk deze tickets te wijzigen, tenzij u bij de aankoop van de tickets een verplaatsgarantie heeft aangeschaft.  Komt u toch naar het park met tickets die (nog) niet geldig zijn, en u wilt op die dag toch graag het park bezoeken, dan kan u de datum bij de kassa van het park laten wijzigen.  Hiervoor betaald u € 20,- administratiekosten. 
Met een verplaatsgarantie voorkomt u € 20,- administratiekosten voor het aanpassen van de reserveringsdatum.
Met een verplaatsgarantie verplaats je onbeperkt (vooraf) de reserveringsdatum in seizoen 2024. 

Het annuleren van tickets op datum is niet mogelijk. Het herroepingsrecht is niet van toepassing op e-tickets die zijn gekocht voor gebruik op één vaste datum. Op de aankoop van e-tickets op datum is, conform de ‘Wet Koop op Afstand’ geen wettelijke bedenktijd van toepassing. 

Iemand verrassen met een leuk dagje uit? Bij onze kassa zijn cadeaubonnen te verkrijgen. Dit kan ter waarde van een bepaald bedrag. De cadeaubon is een jaar geldig na afgifte. Misschien mag jij wel mee!!

Mensen met autisme kunnen op vertoon van een medische verklaring c.q. Autipas gebruikmaken van ons gereduceerde tarief voor mensen met een beperking.

Het park en restaurant zijn toegankelijk voor mindervaliden. Er is, naast de gewone toiletten, een rolstoelvriendelijk toilet aanwezig. 

Ja, rolstoelen zijn gratis beschikbaar. Er is echter wel een beperkt aantal rolstoelen per dag beschikbaar, wij raden je daarom aan tijdig een rolstoel te reserveren. Reserveren kan via telefoonnummer 024-6844444

Helaas, er zijn geen kinderwagens, buggy’s of bolderkarren te huur of te koop bij Amusementspark Tivoli. Als u deze nodig heeft dient u deze zelf mee te nemen. 

Amusementspark Tivoli is leuk voor kinderen van 2 tot +/- 10 jaar. 

Gedurende het zomerseizoen zijn alle attracties én speeltoestellen bij de prijs inbegrepen, met uitzondering van automaten zoals Manneke Pis, Ezeltje strekje, het waterbalspel, de graafmachine en enkele losse (grijp)automaten.

Bij regen zijn alle attracties open, behalve de achtbaan. Deze is wegens veiligheidsoverwegingen met regen gesloten. Zodra het enigszins mogelijk is zullen onze medewerkers de achtbaan droogrijden. Verder worden de attracties na een regenbui zo snel mogelijk droog gemaakt.

Op warme dagen kun je lekker genieten van de airco in de binnenspeeltuin en spelen in het Waterdorpje.

Kijk hier voor meer informatie over de attracties.

Honden zijn van harte welkom in Amusementspark Tivoli. Wel moet de hond aangelijnd zijn, mag deze niet mee in attracties en in de binnenspeeltuin. Uiteraard is het park geen uitlaatplaats en wij verwachten dat ons park dan ook netjes achtergelaten wordt.

Amusementspark Tivoli beschikt over een EHBO-post. Deze bevindt zich bij de parkwinkel. Indien de parkwinkel gesloten is kunt u zich melden bij de kassa.

In het park is geen geldautomaat aanwezig. Een geldautomaat bevindt zich aan de Oude Kleefsebaan 96 in Berg en Dal. (250 meter lopen, tegenover het tankstation, naast restaurant De Heeren van Berg en Dal). Er kan met pin betaald worden bij de kassa van het park, de parkwinkel, de Smulhoek en familierestaurant ‘Tivoli’s Boscafé’.

Tijdens het zomerseizoen van Amusementspark Tivoli mag je wel eigen meegebracht eten en drinken nuttigen in het park, maar niet in restaurant Tivoli’s Boscafé en binnenspeeltuin Fun City en niet op het bijbehorende terras. In het park staan genoeg picknicktafels waar je gebruik van kan maken.

Onze frietjes zijn glutenvrij en je kunt er ook nog een lekker zakje glutenvrije ketchup bij krijgen. Tevens hebben wij over het algemeen enkele glutenvrije snacks beschikbaar (frikandel of kroket). Wel is het verstandig om dit voor je bezoek bij ons aan te geven via 024-6844444 of door te mailen naar info@parktivoli.nl. Zo ben je ervan verzekerd dat je op de dag van het bezoek een glutenvrije snack kunt nuttigen.

Vanaf seizoen 2018 zijn wij gestart het pretpark rookvrijer te maken. Voor onze rokende bezoekers, die zeker niet worden vergeten, is er een rookzone met zitgelegenheid gecreëerd. Wij hopen samen met onze bezoekers een gezellige sfeer te creëren waarbij geprobeerd wordt rekening te houden met ieders belangen.

Vanaf 20 personen kom je in aanmerking voor groepskorting. Kijk hier voor de mogelijkheden.

Neem vanaf Centraal Station Nijmegen buslijn 8 naar Berg en Dal. Stap uit bij halte Groot Berg en Dal. Vanaf hier is het nog 5 tot 10 minuten lopen naar Amusementspark Tivoli.
Bel het OV-Reisinformatienr: 0900-9292 (€ 0,70 p/m) voor tarieven van bus en trein naar Amusementspark Tivoli, of kijk op www.9292ov.nl.

Op het pretpark zelf is dit niet mogelijk. Wel zijn er in de nabije omgeving overnachtingsmogelijkheden. Hieronder een overzicht van hotels in de omgeving:

Bij Amusementspark Tivoli wordt bij elke attractie duidelijk aangegeven vanaf welke lengte kinderen met- of zonder begeleiding de attractie mogen betreden. Het pretpark heeft veiligheid zeer hoog in het vaandel en zal hier dus goed (en streng) op toezien.

Voor ieders veiligheid kan het voorkomen dat er door een storing of reparatie een attractie van Amusementspark Tivoli tijdelijk wordt stilgezet. Wij vragen hiervoor uw begrip en kunnen hiervoor niet aansprakelijk gesteld worden. U kunt in dit geval geen aanspraak maken op restitutie of andere compensatie.

Amusementspark Tivoli besteedt veel tijd en aandacht aan het actueel houden van de site. Desondanks kan het gebeuren dat er informatie gegeven wordt die intussen verouderd is, wij doen natuurlijk ons uiterste best om dit te voorkomen maar mocht u iets opvallen wilt u ons hiervan dan op de hoogte brengen via pr@parktivoli.nl.

De informatie op de website van Amusementspark Tivoli kan tussentijds gewijzigd worden. Voor eventuele foutieve vermeldingen op de website kunnen wij niet aansprakelijk gesteld worden.

Amusementspark Tivoli is niet verantwoordelijk voor informatie op andere sites die betrekking hebben op Amusementspark Tivoli.

Meer weten?

Is uw vraag hiermee niet beantwoord? Stuur dan een e-mail naar: info@parktivoli.nl en wij nemen zo snel mogelijk contact met u op!